Tag Archives: Needhost

Så er der endeligt afslutning på Needhost-sagaen

Det er ikke en nyhed at Needhost APS er gået konkurs efter en lang periode med store problemer, men indtil nu har deres kunder måttet selv måttet finde frem til en forklaring på, hvorfor deres hjemmesider var nede. Det var på intet tidspunkt muligt at vriste noget information ud af selskabet selv. Nu tager Needhost dog langt om længe selv kontakt til deres kunder og forklarer, hvad der er sket. Det klæder dem.

Nedenstående er en mail, som Nicolai Frank Dalsgaard har sendt ud til alle selskabets kunder og takket være Surftown er der nu igen adgang til serverne indtil 18. januar. Dermed kan denne sag betragtes som afsluttet. Det er med andre ord nu, du skal tage back-up, hvis du ikke nåede detfør konkursen.  Noget helt andet er dog, hvorfor jeg har modtaget mailen, da jeg ikke har været kunde hos dem i snart et år. Fremhævelserne er mine.

Kære NeedHost kunde,

Som mange har læst på landets nyhedssider, er NeedHost desværre gået konkurs.
Lukningen af virksomheden skete kort før juleaften, med det resultat til følge at flere tusind hjemmesider gik i sort.
Som udgangspunkt var alt data tabt. Dette skyldes at alt dataen lå hos vores tyske samarbejdspartner og ikke i egne hænder.

Takket være hjælp fra NeedHosts konkurrent Surftown A/S er serverne i tyskland atter online og vil være tilgængelige frem til d. 18. januar 2008. Herefter vil serverne blive nedtaget og alt data vil blive slettet.

Alle NeedHosts tyske servere er online i en kort periode. Skynd dig at hente dine data inden d. 18. januar 2008.

Det er desværre ikke muligt at få hjælp af en supporter, men du kan søge hjælp af andre NeedHost kunder på forummet http://needhost.niceboard.net

Har du udenlandske domæner hos NeedHost (f.eks. .com eller .net) kan du kontakte DIRECTI INTERNET SOLUTIONS PVT. LTD. D/B/A PUBLICDOMAINREGISTRY.COM for udlevering af EPP-kode. De kan kontaktes på følgende adresse: https://support.publicdomainregistry.com/support/supReqForm.jsp

Jeg er personligt meget ked af denne situation og beklager meget de problemer dette har givet til NeedHost kunder. Jeg vil især gerne takke Thomas Folmann fra Surftown A/S for den kæmpe hjælp han har ydet i forbindelse med at få dataerne tilbage til kunderne. Det er udelukkende hans fortjeneste at det lykkedes.

Mangler du stadig et nyt webhotel tilbyder Surftown A/S en hjælpepakke til gamle NeedHost kunder, hvor du vil få gratis oprettelse og kreditering af forudbetalt abonnement. Læs mere på følgende adresse:http://www.surftown.dk/?docid=2f6b2c06-636d-4d6e-8aa1-bd9ed39fb9d1

Hele forløbet med at redde dataerne kan læses på Surftown’s blog http://blog.surftown.dk/

Med venlig hilsen

Nicolai Frank Dalsgaard
NeedHost ApS

Hvad gør man nu hvor Needhost er gået konkurs?

Så er det endeligt sket. Needhost har lukket ned. Gudskelov for det, for mage til elendigt webhotel skal man lede længe efter. Jeg skrev i foråret et indlæg her på bloggen om mine erfaringer som kunde hos Needhost gennem 1½ år. Besøgtallet og antallet af kommentarer på det indlæg er på det seneste eksploderet, navnlig efter at det er blevet omtalt på COMON.dk og Surftowns blog, fordi Needhosts nuværende kunder er i vildrede om hvad de skal gøre og hvordan de får sikret deres data. Mange har haft held til at få taget backup, men det er ikke længere en mulighed, efter at Needhost har meldt ud at de er gået konkurs. (selvom det ikke kan ses i Statstidende endnu).

Men som sagt er det for sent at få taget backup. Det er en helt anden sag, at få en ny hostingaftale i hus. Surftown og Cliche iler Needhosts nødstedte kunder til hjælp.

Det er rigtig fed kundeservice fra deres side, det skaber en masse goodwill og det ville jo også være dumt af selskaberne ikke at forsøge at erobre den markedandel, som Needhost sad på. Kort sagt, på alle måde et godt træk.

Cliche skriver på deres hjemmeside

Er du kunde hos det konkursramte hostingfirma Needhost ApS, har du her muligheden for at få en gratis oprettelse af webhotel samt 1 års gratis hosting samt en flytning af .dk domæne. Indtil nu gælder dette kun for .dk domæner. (.dk domænet skal ligge på Needhost’s navneserver: ns1.needhost.dk + ns2.needhost.dk) Ønskes dette kan du kontakte Cliche.dk på telefon: 70201337 eller på mail: support@cliche.dk

Surftown giver ligeledes Needhosts kunder et formidabelt tilbud:

Dette flyttetilbud er henvendt til nødstedte forbrugere, hvis udbyder har urimelige bindingsperioder eller er gået konkurs. Vi tilbyder dig kreditering af forudbetalt abonnement samt fri oprettelse – så bliver det ikke bedre! Du får:

  • Fri oprettelse (værdi 123,75 kr.)
  • Kreditering af forudbetalt abonnement for dit nuværende webhotel*

Sådan gør du

  • Bestil et Privat eller Erhverv webhotel
  • Indtast gavekortkoden ‘HJÆLPEPAKKE’ i bestillingen (på siden ‘Registering’)
  • Flyt ind hos Surftown

* Kreditering af forudbetalt abonnement

Fakturaen for dit nuværende webhotel mailer du til vores supportafdeling, der krediterer det forudbetalte abonnement til dit nye webhotel (gælder perioden fra oprettelsesdagen hos Surftown og frem til udløb på dit nuværende webhotel).

  • Det krediterede beløb kan maksimalt udgøre en beløbsstørrelse svarende til første års abonnement for dit Surftown webhotel.
  • Det krediterede beløb kan kun anvendes til fornyelse af dit Surftown webhotel.

Det med småt

  • Tilbudet er i første omgang tidsbegrænset til den 4. januar 2009, hvor vi håber at konkurrenterne respekter Viasat-dommen.
  • Ingen håndjern hos os! Ønsker du opsige undlader du bare at betale fakturaen – det er da til at forstå!

Selv kan jeg kun anbefale Surftown, som jeg er kunde hos nu, som aldrig har voldt mig problemer. Cliche kender jeg ikke så meget til, bortset fra af at  jeg har en kammerat som vist har været tilfreds kunde hos dem.

Men det vigtigste råd jeg kan give Jer andre tidligere Needhost-kunder når I skal ud og finde nyt webhotel er, at I ikke udelukkende kigger på “hvor meget” hotellet tilbyder for pengene, men også på kvaliteten af det de udbyder. Det sidste finder I kun ud af ved at undersøge, hvad andre kunder mener om selskabet og eller vælge et iøvrigt anerkendt stort firma, som Surftown, Cliche eller One.com. De store selskaber var trods alt ikke blevet store ved at drive dårlige forretninger.

Aldrig mere Needhost.dk!

Needhost-sur_smiley Jeg har lige skiftet webhotel – efter 1½ års stor utilfredshed med min min udbyder Needhost.dk har jeg flyttet kopula.dk og min kollegiegangs hjemmeside syv1.dk over til en anden udbyder, som er dyrere, men også væsentlig bedre. Hvad er så grunden til at jeg har skiftet fra Needhost? Der er efterhånden mange ting, som har gjort at jeg er ligeglad med at jeg har betalt for det. Jeg har haft deres WEB1-produkt, som dækker over Windows-hosting på en serverfarm i Tyskland, som er ejet af Strato Medien AG, hvis servere efter sigende skulle være en af Europas største leverandører af spammails.

Her er en liste over mine værste oplevelser med Needhost:

  • Ustabil webserver: Serveren har en tendens til enten at være vildt langsom eller bare at pinge ud. Og den har adskillige gange været nede i flere dage.
  • Ustabil FTP-adgang: Serveren holdt altid op med at svare, hvis jeg forsøgte at lave overførsler, som varede mere end et minut. Det var især et problem når jeg skulle opdatere min wordpress-installation – eller installere et wp-tema. Needhost_driftstatus
  • Vildt ustabil mysql-databaseserver: Det allerstørste problem jeg har haft med needhost var den databaseserver, som mine data lå på. Især i den seneste tid, har den været nede næsten konstant. Da jeg inden domæneflytningen skulle tage backup at databaserne, brugte jeg tre dage på at side og reloade deres phpmyadmin indtil jeg fandt et tidspunkt, hvor serveren var oppe længe nok til at jeg kunne tage backup – en proces der højst tager et minut.
  • Problemer med imap: Jeg er meget stor fan af at bruge imap. Derfor var begge mine kopula.dk-mailadresser sat op til at køre imap på Needhosts mailserver. Jeg havde imidlertid det problem at serveren holdt op med at svare når min mailklient, Windows Live Mail, flyttede de anseelige mængder spam, som jeg får, over i spammappen. Der var sjældent flyttet mere end 20 mails før serveren holdt op med at svare og jeg ikke kunne forbinde til den i en tiimes tid. Jeg modtager på en god dag mindst 40 og på en dårlig dag op til 500 spammails, så det kan jeg på ingen måde leve med.
  • Sikkerhed: Jeg opdagede i forbindelse med at jeg oprettede syv1.dk, en katastrofal fejl i sikkerheden på den FTP-server, som siden lå på. Istedet for at komme ind i sidens mappe på serveren, kom jeg ind et niveau højere oppe. Det betød at jeg havde fuld adgang til alle de filer, som lå på sider, hvis domæne startede med S. Heldigvis er jeg en hæderlig mand, som ikke kunne finde på at ændre på andre folks filer, men ikke alle er lige hæderlige. Det er fuldstændigt uacceptabel, at den slags kan ske.
  • Support: Da jeg opdagede ovennævnte sikkerhedsbrist, kontaktede jeg selvfølgelig Needhost med det samme. Jeg skrev en mail til deres support på support@needhost.dk, hvor jeg forklarede hvad jeg havde opdaget. Fik jeg noget svar? Nej. Blev fejlen udbedret? Nej, da jeg kiggede 1½ måned efter, havde intet ændret sig.
  • Informationsniveau: På Needhost.dk findes en side, som de kalder Information. Den side er alt andet end informativ. Jeg har ofte været derinde for at se om, der skulle være en forklaring på, hvorfor de forskellige ting ikke virkede, men det var virkelige de færreste Driftstatusmeldinger, som fandt vej dertil. Mens jeg skriver dette ser deres driftopdateringer ud som på billedet til højre. Der har altså ifølge Needhost ikke været problemer siden 1. februar – men min side har næsten ikke været oppe i al den tid der er forløbes siden da.

I lyset af mine erfaringer med Needhost, må selskabets beskrivelse af sig selv betegnes som en dårlig joke elle udtryk for umådeholden selvindbildelse:

Om NeedHost NeedHost blev etableret i oktober 2004, med henblik på at levere billig webhosting med høj kvalitet til mindre virksomheder og private. Vi har specialiseret os i at tilbyde en bred vifte af services, men stadig med det simple som perspektiv.

Høj kvalitet og høj hastighed Det er vigtigt for os at vores kunder er tilfredse, derfor er kvalitet også et af vores varemærker. Vi bruger kun markedets bedste servere så stabilitet og hastighed altid er i top. Ligeledes er alle servere placeret på en 4 Gbit full duplex forbindelse til Internettet så vores kunders besøgende aldrig vil komme til at vente.

Sikkerhed og overvågning Vores servere bliver overvåget 24 timer i døgnet. Hvis der skulle opstå nogle problemer, er vores teknikkere altid klar til at gribe ind. Alle servere er placeret i nedkølet serverrum, og alle servere er tilsluttet nødstrømsanlæg så brugernes hjemmesider fortsat vil være synlige for omverdenen hvis der skulle opstå strømafbrud.

Hurtig support Du kan finde svar på de fleste spørgsmål på vores Support side. Hvis dette ikke lykkedes er du altid velkommen til kontakte os via e-mail. Du vil få svar alle ugens dage inden for 24 timer. Vi bestræber os dog altid på at besvare e-mails hurtigst muligt.

Om jeg begriber, hvordan man kan drive en forretning på den måde! Det kan de forhåbentligt heller ikke og jeg ønsker dem og Strato.de, som ejer serverfarmen, en snarlig konkurs.

Men hvem har Needhost så mistet en kunde, der ellers kræver meget lidt, til? Jeg overvejede kraftigt One.com, da jeg bruger dem til Eforen.org og ved at de tilbyder hosting af høj kvalitet, men jeg var ikke tilfreds med mængden af information, som de gav om deres produkter. Jeg har istedet valgt Surftown.dk, som jeg har gode erfaringer med, da jeg som IT-ansvarlig for Konservative Studenter i Aarhus bruger dem til at hoste websites for de 4 domæner, som foreningen råder over.

Herfra skal lyde et godt råd:

Bliv aldrig kunde hos Needhost!